utm

Skratka UTM znamená Urchin Tracking Module. Ide o parametre, ktoré sa pridávajú na koniec URL adries s cieľom sledovať výkon online marketingových kampaní. UTM parametre umožňujú marketingovým tímom analyzovať zdroje návštevnosti a efektivitu kampaní v nástrojoch na analýzu webu, ako je napríklad Google Analytics. Bežné UTM parametre zahŕňajú:

1. utm_source – zdroj návštevnosti (napr. Google, Facebook)

2. utm_medium – typ kampane (napr. email, cpc)

3. utm_campaign – názov kampane (napr. letna_akcia)

4. utm_term – kľúčové slovo (používa sa pri platených vyhľadávaniach)

5. utm_content – identifikátor pre rozlíšenie podobného obsahu (napr. rôzne verzie reklám)

Používanie UTM parametrov pomáha získať detailný prehľad o tom, ako používatelia prichádzajú na stránku a ako sa správajú, čo umožňuje lepšie rozhodovanie pri marketingových stratégiách.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top